|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
heeler11
Sis
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 20:14, 08 Maj 2008 Temat postu: Pomoc w doborze rowera |
|
|
Witam szukam rowera szosowego tak do 1500 co mozecie polecić albo jakiegoś fajnego krossa z tarczami przód i tył i amorami
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Soplica
XT
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: Czw 21:16, 08 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
kolego... jak szosa to nie zawieszenie i tarcze(chociaż te sie czasem spotyka ale nie w rowerze za 1500). weź sie ogarnij i zdecyduj: szosa czy teren(zawiecha)
Ostatnio zmieniony przez Soplica dnia Czw 21:17, 08 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Czw 21:17, 08 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Krossa ? Chodzi ci o markę? Bo z tego co wiem to nazwa opatentowana Moze jednak masz na myśli rower crosowy ;>? (nie DH, FR, XC)
|
|
Powrót do góry |
|
|
heeler11
Sis
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 21:43, 08 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
tak cgodzi mi o rower crosowy alvbo szosa nie wiem co wybrac
|
|
Powrót do góry |
|
|
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Czw 22:42, 08 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Szosa a rower crossowy to dwie całkiem inne rzeczy....
Nie chce być wścibski ale troche zwracaj uwage jak piszesz cięzko łamie sie kody To nie Rapidshere xD
A teraz w sprawie sprzętu co by nie było Offa :]
To jaki rower chcesz zależy wyłącznie tylko od Ciebie. Chcesz jeździć po szosie czy po lekkim terenie też? Jeżeli tylko po szosie to szosówka, jeżeli chcesz wjechać w teren to cross lub ewentualnie jakaś przełajówka. Poczytaj troche gdzieś w necie o rowerach jesli cię to interesuje... Bo piszesz brednie i sie ludzie potem z tego smieją Jak można kupić "corssa z amorami" pozatymw tej cenie bedzie cieżko cokolwiek wychaczyć nowego, chyba ze jakies uzywki lub okazje allegrowe:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
FairFaX
Alivio
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Pią 13:01, 09 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
powiem z praktyki, bo juz troche lat na szosowie przejezdzilem.
Zastanow sie dobrze nad tym co chcesz kupic, bo wylozyc 1,5k niejest problemem, ale co pozniej?
Szosowka to rower do polykania kilometrow a nie na miasto czy po bulki do sklepu. Owszem mozesz jechac, ale to nie jest zbyt przyjemne. Kompletne 0 amortyzacji, gumy czesto nabite do 10 atmosfer(ponizej 6 niema co wyjezdzac z domu), malo wygodna pozycja, bardzo pochylona, na poczatku boli kregoslup a pozniej moga i inne. Drogie czesci i delikatna konstrukcja (zlamalem juz 2 ramy;), ktora nadaje sie tylko na asfalt, zaden zwirek, piasek itp.
Cross jest ciekawym rozwiazaniem, jezeli chcesz jezdzic troche w terenie(sciezki, polne drogi itp) - pomine opisywanie
Mozesz tez kupic hybryde(szosowo-trekingowa), czyli skrzyzowanie crossa z szosa. Rama bardziej o szosowej charakterystyce(bardzo fajne sa ramy ze sloopinigiem), prosta kierownica, bez amortyzatora, ale za to na troche szerszych gumach(28, 32, 35 C), do tego V-break'i lub szosowe hamulce i mozna takim czyms smigac po asfaltach i po nawierzchniach o troche slabszej jakosci.
przyklady:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
ogolnie oferta w ostatnim czasie sie powiekszyla, musialbys czegos poszukac, albo np przejsc sie do rojaxu, mieli tam swego czasu jakiego BH o podobnej charakterystyce.
Mam jedna szose(chwilowo w czesciach) ale cos podobnego ostatnio zlozylem - bardzo fajny uniwersalny sprzet, na miasto, jakas wycieczke, itp.
PAMIETAJ - NAJWAZNIEJSZA JEST DOBRZE DOBRANA RAMA
|
|
Powrót do góry |
|
|
RoD
Altus
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:02, 09 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Unibike viper lepszego nie znajdziesz i po szosie i po terenie Takie uniwersum
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tasok
Alivio
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głowienka
|
Wysłany: Pią 21:10, 09 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Napisz czego bardziej od bika oczekujesz uniwersalności czy zacięcia w stronę szosy, no i czy rowerek ma być nowy czy używany, jak się zdecydujesz to napisz !!!
Poza tym tzw. fulla (amor przód/tył i mają różne przeznaczenie jak ENDURO, FR, DH) za 15k trudno kupić i jazda może być czasem uciążliwa (waga ok. 14 kg. i wzwyż, szerokie gumy)
Małe wyjaśnienie na podstawie użytkowania i użytkowników
a) szosówka - do szybkiej jazdy po asfalcie, zero uniwersalności, czysta prędkość i zero wygody
b) Cross - bardziej wygodny, można wjechać tu i tam, uniwersalny, po przysłowiowe "bułki do sklepu" amortyzacja przodu
c) Full suspension (full) - do ciężkiej jazdy w terenie, DUŻA frajda z ostrzejszej jazdy po "wertepach", duża wygoda, wysoka waga, podjazdy są uciążliwe, Amortyzacja przód/tył
Myślę że to na tyle, jak coś pomieszałem to proszę poprawić !
Ostatnio zmieniony przez Tasok dnia Sob 19:43, 10 Maj 2008, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
heeler11
Sis
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 9:45, 10 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
jednak ja bym wolał szosa
|
|
Powrót do góry |
|
|
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Sob 10:01, 10 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Jesli Ci się nie spieszy warto poczekac na koniec sezonu
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|