Forum Krośnieńskie Forum Rowerowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Opona Continental Explorer 2.1 drut

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Krośnieńskie Forum Rowerowe Strona Główna -> Testy sprzętu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbiq
Administrator


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno

PostWysłany: Wto 8:34, 06 Maj 2008    Temat postu: Opona Continental Explorer 2.1 drut

Terenowa opona Conti, miałem tylko jedną, którą używałem jako napędową. Po założeniu wrażenia z jazdy pozytywne. Warto dodać, że pierwszy raz jechałem na niej wyścig Pucharu Tarnowa (głupota brać na zawody niesprawdzony sprzęt, ale gorsze rzeczy bywały) Na podjazdach zbierała się dobrze, szczególnie dobrze na ziemi i ściółce. Klocki idealnie wgryzały się w podłoże. Na zjazdach też radziła sobie nieźle, przy celowych ślizgach na zakrętach nie dawała idealnej kontroli, ale wciąż rower był przewidywalny. Jeżeli chodzi o jazdę po asfalcie to opory toczenia są jak najbardziej do zaakceptowania. Boczne ścianki są dosyć miękkie, ale przy wyższym ciśnieniu snaków się nie łapie, a o tym co się łapie poczytacie za chwilęWink

I tak oto byłem szczęśliwym użytkownikiem aż do pewnego pięknego, słonecznego dnia. Byłem wtedy w Wadowicach i wyjechałem z kolegą w góry. Zjazd, sucho, 65 psi w kołach, zapomniałem do czego służy hamulec... wydawało mi się, że snake jest wręcz niemożliwy, i faktycznie nie był. Po jednym skoku i locie z muldy ziemnej usłyszałem gigantyczny huk (słyszeliście kiedyś jak wybuchają 4 atmosfery? pod tyłkiem najwięcej wybuchło mi 8, ale to opowieść na kiedy indziej) I cóż to było? Po obejrzeniu opony ukazał nam się długi na 5 cm i gruby na 1,5 cm patyk, wbity w oponę od góry, który na dodatek uszedł bokiem. Niesamowite? Też byliśmy zdumieni. Zmieniłem dętkę, ale niestety dziura którą patyk zrobił w oponie była tak duża, że nowa dętką strzeliła praktycznie od razu. Telefon po wóz techniczny i w domu dumałem co z takim fantem zrobić, bo koniecznie chciałem jeszcze tą oponę uratować. W uszkodzonych miejscach wkleiłem od spodu spore kawałki grubej, sztywnej gumy. Rozwiązanie zdało egzamin, ale raz uszkodzony w ten sposób oplot nigdy już nie będzie wytrzymały (sprawdzone nie tylko na tej jednej oponie) i najprawdopodobniej strzeli znowu. Tak się też stało. Scenariusz ten sam co poprzednio, tym razem musiał to być kamień. W sumie oponę musiałem łatać w 5 miejscach, ale cały czas nadawała się do użytku.

Podsumowanie:
Na oponie przejechałem ponad 3000 km. Stan klocków jest zadowalający, nie starły się doszczętnie. W chwili obecnej leży w garażu, może kiedyś się jeszcze do czegoś przyda.

Dane techniczne:
Szerokość 2.1 (rzeczywista zgodna z podaną przez producenta)
Oplot: 66 tpi
W ściance drut
Waga: 600 g

Cena: na allegro poniżej 50 zł/szt.

Zalety:
- dosyć dobrze radzi sobie w błocie i na podjazdach
- zużywa się umiarkowanie szybko
- tania
- dobre samooczyszczanie

Wady:
- troszkę słaby oplot
- waga

Już wkrótce zdjęcia uszkodzonych miejsc.


Ostatnio zmieniony przez Zbiq dnia Wto 8:35, 06 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Krośnieńskie Forum Rowerowe Strona Główna -> Testy sprzętu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin