Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Sob 21:25, 11 Kwi 2009 Temat postu: Składanie kół |
|
|
Witam, przymierzam sie do zmiany koła tylniego mam 2 zestawy prosze o subiektywne w miare oceny i od razu krytyke:
I zestaw:
Shimano-FH M775 czarna 32 otw. tylna Piasta disc center-lock XT cena: 139.00 zł
Mavic-XM317 czarna 32 otw. DISC cena: 105.00 zł
Continental-EXPLORER opona MTB 26" x 2,1 drutówka cena: 45.00 zł x2= 90 zł
DT Swiss-COMPETITION czarna Kolor: czarny 2.0/1,8mm/2.0mm cena 2,50 zł (32 szprychy= 80 zł;
DT Swiss-NYPEL 2MM ALU CZERWONY 1,50 zł 32 nyple=48zł
SUMA:
462 zł (XT)
………………………………………………………………………….
II Zestaw
Novatec-CLD042SB 32H CZARNA PIASTA TYL cena: 249.00 zł
Mavic-XM317 czarna 32 otw. DISC cena: 105.00 zł
Continental-EXPLORER opona MTB 26" x 2,1 drutówka cena: 45.00 zł x2= 90 zł
DT Swiss-nypel mosiężny SREBRNY 0,35 zl(32nyple=11,20)
DT Swiss-COMPETITION czarna Kolor: czarny 2.0/1,8mm/2.0mm cena 2,50 zł (32 szprychy= 80 zł)
SUMA:
535,20 zł(novatec)
Na czym ewentualnie moge jeszcze "uciąć" cene? Ceny pochodza z centrumrowerowego.pl bo tam bym chciał je zamówić.
Doradzcie XT vs Novatec!!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
roswell
Sis
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:43, 11 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ostatnio bardzo dużo osób skarży się na nowe piasty XT - padające bębenki są plagą i to praktycznie w nieużywanych egzemplarzach - koledze padła piasta XT 770 po 500km. Zwróć uwagę, że na forach internetowych bardzo dużo osób napisało, że rozleciała im się po niedługim użytkowaniu.
Jeżeli zależy Ci na trwałości zdecydowanie polecam DT Onyx:
[link widoczny dla zalogowanych]
Waga wysoka, ale z pewnością nie zawiedzie Cię.
Miałem Novateca, wprawdzie inny model, ale również nie polecam, bardzo słabo z trwałością.
- Obręcz Mavica XM317 to bardzo dobry wybór, trwała, w miarę lekka, sztywna.
- Szprychy, poleciłbym dopłacić do Revo jeśli nie ważysz zbyt dużo i nie masz zamiaru używać tarczy większej niż 160mm, żeby zaoszczędzić kasę weź srebrne
- Nyple, zdecydowanie alu.
Opona ContiExplorer to dobry wybór, choć radziłbym nie brać drutu, polecam dołożenie do wersji kevlarowej, np. Speed King kevlar był w rozsądnej cenie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Sob 22:02, 11 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Własnie dlatego obawiam sie XT Niestety na Onyxa mnie juz nie stac i tak troche za dużo mi za wszystko wyszło. Właśnie Co z tymi nyplami daje cos ten Pro-lock czy tylko kasa w błoto?
Nie zalezy mi na wadze zbytnio chociaz im lzejsze tym sie lepiej jedzie
a własnie koło musi być pod Centerlock :/ i dlatego jest małe pole do popisu jeśli chodzi o piasty....
Ostatnio zmieniony przez KaJeTaN dnia Sob 22:03, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbiq
Administrator
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Nie 9:34, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Piasty DT to klasa sama w sobie, niestety cena troszkę za wysoka Napewno dobrze by służyła, ale koszty zniechęcają.
Podobnie jak jestem zniechęcony do Shimano mimo że nigdy na piastach Shimano nie jeździłem. Jedynie w szosie, ale szosa a mtb to dwie różne rzeczy. Moją opinię w tym względzie opieram tylko na opiniach innych, dlatego niekoniecznie trzeba jej wysłuchać
Dalej jeżeli chodzi o piasty. W Novatecu też podobno padają bębenki, ale w pojedyńczych egzemplarzach, więc można mieć nadzieję że piasta będzie dobra. Sam jeżdżę już drugi rok na piaście Accenta, nie wiem ile ma zrobione, chyba jakieś 5000 km - żadnych luzów, żadnych dźwięków, bez serwisowania, żadnego problemu Łożyska oczywiście maszynowe, ceny niestety nie pamiętam, velo podaje 109 zł. niestety brak wersji na Centerlock :/.
Jeżeli chodzi o obręcz to 317 to mogę coś napisać bo też ją mam u siebie w tylnym kole i podobnie jak piastę tłukę ją drugi rok (Wersja pod V). Niestety podczas gdy piasta jest nienaruszona, tak obręcz już jest niestety skopana. Nie jest to jednak wina samej obręczy tylko po prostu przypadek. Przy dużej prędkości w terenie, koło 60 km/h na oponach szerokości 1,7 w coś przywaliłem (ciężko powiedzieć w co ) i niestety wybiło boczną ściankę w bok na zewnątrz. Nic się z tym nie da zrobić, przecież młotkiem nie będę tłukł, w jeździe jednak nie przeszkadza. Jedynie nie da się dobrze ustawić vek.
Opona Continental:D Ha ha, to mój typ. Swoją opinię na ten temat wyraziłem tutaj:
http://www.forumkrosnomtb.fora.pl/testy-sprzetu,20/opona-continental-explorer-2-1-drut,582.html
Niestety osobiście odradzam
Moje tylne koło czyli x317 + piasta Accent + szprychy Sapim + jakieś tam nyple wyniosło mnie około 250 zł. Tylko że jak wiadomo, koła pod V bywają sporo tańsze
Ostatnio zmieniony przez Zbiq dnia Nie 9:37, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Nie 9:42, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam sie jeszcze nad Kendami Karmami.... Schwalbe nie chce bo szybko znikaja a ceny kosmiczne, zreszta nie scigam sie za wiele wiec byle by jak najdłużej beiżnik sie trzymał. Z piast dt w rozsadnej cenie jedyne co moge wybrac to Onyx lub 370 ale i tak je cieżko dostać. 4 łożyska maszynowe powinny troche posłużyć, bebenek mam nadzieje ze tez troche wytrzyma.
A jak z szprychami i nyplami waze +-60 kg troche by można było na nich w sumie koszty uciąć.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
roswell
Sis
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:36, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Po wielu problemach z bębenkami postawię sprawę jasno - kurcze to jedna z najważniejszych rzeczy w rowerze, tu trzeba dawać sprawdzone rozwiązania, niepoprawne działanie spowoduje wracanie z buta
Wymiana piasty jest trudna i czasochłonna.
Naprawdę oszczędź na wszystkim, ale kup porządną piastę!
Moim zdaniem tylko DT, ew, starsze Shimano mają całkiem dobre opinie (wersje 760 - XT, 960 - XTR). Koniecznie musi być CenterLock, może to dobra okazja aby przejść na 6 śrub?
Obręcze jak wyżej Mavic, szprychy DT lub Sapim, wersja zależnie od budżetu, Twojej wagi i stylu jazdy.
Opony, polecam poza Conti firmę IRC, zwróć uwagę na modele Mythos i Serac, mają dobre opinie. Z Kendą Karma mam bardzo złe wspomnienia, masa kapci, ostatecznie załatwiłem ją na maratonie w Nowym Żmigrodzie.
Schwalbe, przynajmniej Racing Ralph, wcale się tak szybko nie ściera.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tasok
Alivio
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głowienka
|
Wysłany: Nie 23:41, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Osobiście polecam starsze XT np 756 lub nowe Novatek NT-D042SB
Stary XT jest wytrzymalszy od nowszego no ale ciut cięższy, a o nowych novatekach słyszałem dużo dobrego, sam miałem kiedyś kupować ale dyscypliny mi się poprzestawiały
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Pon 10:19, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Oczytałem sie dośc o Xt'kach i stanowczo mówie nie. Na razie napisalm do paru sklepów o złożenie kół. Może sie uda Dt jakoś tanio wpleść (onyx CL lub 370 CL). NIe chce zmieniac mocowania tarczy wole CL zreszta jeśli bym chciał zmienic musze nowa tarcze kupić a to znów koszty.
Co do opon tp sprawa jeszcze jest otwarta, zobaczymy Jeszcze jutro podejde do big-sportu i zobacze co oni mi zaproponuja ciekawego:)
Jak w Mythosach ze scieraniem sie i trzymaniem w trudnym terenie. Szukam opony dobrej i stosunkowo taniej, a raczej nawet dwóch. Zalezy mi na tym zeby bieżnik szybko nie znikał jezdze 30%asfalt 70% teren ;P. Tylko zeby mi nie wyszło po 200 zł za komplet, Myśle ze 130-150 zł to absolutny max.
Ostatnio zmieniony przez KaJeTaN dnia Pon 10:20, 13 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
roswell
Sis
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:29, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Kupuj DT za wszelką cenę
Pamiętaj, opony się zmienia, obręcz można rozwalić, a piastę kupuje się na całe lata
Novatec przytoczony przez Tasoka ma dobrą opinię, ale jego waga to skandal
[link widoczny dla zalogowanych]
IRC Mythos jest całkiem trwały i odporny na przecięcia, kumpel ma na nim 3000km głównie w terenie i bieżnik wygląda całkiem OK, z IRC Serac sprawa wygląda trochę gorzej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbiq
Administrator
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Wto 10:34, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
IRC Mythos to poczciwa opona, troszkę ciężka i łatwo złapać Snake`a ale za to można na niej przejechać ponad 10 tyś km, co w przypadku innych górskich opon jest wynikiem nierealnym.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
roswell
Sis
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:32, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Co do Mythosa do zalet dodam łatwe oczyszczanie się z błota i dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni.
Wygląda na to, że moje Conti Explorer też dożyją 10 tys km
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbiq
Administrator
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Wto 17:08, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
roswell napisał: | Co do Mythosa do zalet dodam łatwe oczyszczanie się z błota i dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni.
Wygląda na to, że moje Conti Explorer też dożyją 10 tys km  |
Ojjj... niestety nie mogę się zgodzić ani ze stwierdzeniem nr 1 (plują błotem przez kilometry asfaltu) ani ze stwierdzeniem nr 2 (szczególnie przód, chociaż tutaj mowa o tyle, więc najgorzej nie jest)
Dla Conti 5 - 6 tyś to raczej maks, po takim przebiegu praktycznie nie bedzie widać bieżnika. Moja miała ponad 3 tyś i z bieżnikiem już troszkę kiepskawo.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Wto 18:27, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Mi chodzi o komplet opon dla jasnosci
|
|
Powrót do góry |
|
 |
roswell
Sis
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:15, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Zbiq
Nie wiem dlaczego mamy na tyle sprzeczne opinie, może mamy inny układ odniesienia
Moje Conti Explorer (wersja ProTection) ma dobre 5000 km i wygląda całkiem OK, moim zdaniem to bardzo trwała opona i mysle ze zrobię drugie tyle przebiegu.
Dużo jednak zależy od stylu i miejsca użytkowania.
IRC Mythos porównywałem z Conti Explorer i Bontrager Connection Trail, jest najlepsza z nich na mokrym i najszybciej się czyści.
Myślę, że jednak typowe opony na błoto będą ją biły na głowe.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbiq
Administrator
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Śro 21:27, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
No to moim układem odniesienia jest Conti Explorer, Michelin Country Trail, Dębica Lampart i Geax Barro Mud. Z tych wszystkich pluła błotem najbardziej, chociaż to że pluje błotem w sumie nie jest jakąś wielką wadą i nie powinno odrzucać od zakupu tej opony. Nie można tez jej porównywać np. z Geaxem, który jest oponą na warunki typowo błotne
Swoją Conti wywaliłem po tych przygodach z patykami i kamieniami, leży w garażu. Pewnie ją kiedyś jeszcze dojadę do końca to zobaczę ile km wytrzyma. Ile wytrzymuje IRC wiem dość dokładnie, a wytrzymuje naprawdę masę kilometrów.
No i napewno IRCa warto nabić ciśnieniem bliskim maksymalnego lub nawet maksymalnym bo jak ktoś wyżej napisał jest odporny na rozcięcia (stosunkowo dobry kord, niby 66 tpi, conti też ma 66 tpi a jednak miałem wrażenie jakby mniej:) ) jednak boczne ścianki ma jak z papieru.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Śro 23:01, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli Mythosy ;> A jaka roznica jest pomiedzy 1 a 2;>? Bo spotkalem sie z dwoma...
Ostatnio zmieniony przez KaJeTaN dnia Czw 14:16, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbiq
Administrator
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Czw 14:27, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ta wersja IRC Mythos II odnosi się do tego, że inna jest opona kierunkowa a inna napędowa. Z wersją I nigdy się nie spotkałem, ale niewykluczone że istnieje, ciężko ją chyba dostać, popularniejsza jest IIjka
|
|
Powrót do góry |
|
 |
janosik121
Sis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:19, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
A czy to dobre rozwiązanie maxxis crossmark na przód a na tył maxxis ignitor ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Śro 12:48, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Wyglada rozsadnie... ale jak sie bedzie jezdziło tego to nie wiem. ja kiedys smigałem z Ignitorem na przodzie i powiem ze sie swietnie prowadziła
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bender
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Śro 14:08, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
man ignitora na tyle i ogólnie jest całkiem fajnie, tylko na asfalcie masakrycznie szumi :]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|